Petek, 8. 5., 9. r.

Pozdravljeni!

Danes si v zvezek k ostalim povzetkom dopišite še naslednja:

  1. PUBLICISTIČNO BESEDILO
  • To je javno besedilo, ki ga tvorijo novinarji in je objavljeno v množičnih občilih (v časopisih, revijah, po radiu ali televiziji, na medmrežju).
  • Namenjeno je širšemu krogu poslušalcev ali bralcev.
  • Je zapisano ali govorjeno.
  • Novinarji poročajo o pomembnih in zanimivih stvareh, ljudeh in dogodkih tako, da je za vse razumljivo.
  • Novinarji pogosto dodajajo svoje videnje ozadja določenih dogodkov in povezav med njimi, izražajo svoje mnenje in ga utemeljujejo, zato so publicistična besedila pretežno subjektivna.
  • Tvorjeno je v zbornem jeziku.
  1. STROKOVNO BESEDILO
  • To je javno besedilo, ki ga tvorijo strokovnjaki za določeno strokovno področje (npr. zgodovinarji, ekonomisti, jezikoslovci …).
  • Namenjeno je le ljudem z istimi strokovnimi interesi, tj. ožji strokovni javnosti.
  • Tematika je omejena, vezana na določeno stroko.
  • Vsebuje veliko strokovnih izrazov in slikovnih ponazoril (npr. skice, preglednice, zemljevide, fotografije …).
  • Je objektivno, saj se avtor ne razodeva.
  • Je zapisano (npr. strokovne knjige, enciklopedije, učbeniki …) ali govorjeno (npr. predavanje, pouk, poljudnoznanstvene oddaje na TV …).
  • Tvorjeno je v zbornem jeziku.

 

Preostali čas slovenščine namenite ponavljanju, utrjevanju in izpolnjevanju zamujenih nalog ter učenju.

Lepo vas pozdravljava.

Ta vnos je bil objavljen v 9. razred. Zaznamek za trajno povezavo.

One Response to Petek, 8. 5., 9. r.

  1. I really like your article. You wrote it very well.

Komentiranje zaprto.